tisdag 12 januari 2010

Välkomna tillbaka

Hoppas ni alla har haft ett härligt och avkopplande jullov.

Jag har läst en hel del och boktips kommer efter hand. Jag har också testat att läsa böcker på en läsplatta. Jag tyckte det var kanonbra. Plattan rymmer många böcker och jag slipper släpa böcker fram och tillbaka till jobb, man slipper BLÄDDRA, bara trycker på en knapp, det var kanon när man inte ville sticka ut händerna utanför täcket eller sitter med vantar på ett kallt ställe. Det är också perfekt att kunna bestämma själv hur stor texten ska vara. Det finns fler funktioner som jag önskar av en läsplatta, men mycket intressant och användbart ändå tyckte jag.

I biblioteket har vi fått en ny bibliotekarie. Hon heter Sara Ek och henne kan ni få många fina boktips av och fråga om allt annat ni behöver hjälp med (nästan).

Inga kommentarer: