måndag 19 april 2010

Ugandautställning

Titta in i den Ugandiska hyddan i biblioteket. Läs om Uganda och lyssna på populär musik från Uganda. Det är Meggie Bergman och Yili Chan i Sp3A som ställer ut.



Så här skriver Meggie om sitt arbete:
Afrika består av 54 olika länder men trots detta väljer vi ofta att prata om Afrika som ett enda land. Man pratar om fattigdomen, svälten och korruption utan att kanske riktigt granska bakgrunden kring den problematik som råder i ett land. Klart är att Afrikas länder skiljer sig markant från varandra. Med det sagt så har jag därför valt att koncentrera mig på Ugandas både historiska och nuvarande situation för att bättre kunna förstå varför ett land kan vara så pass outvecklat som bland annat Uganda är. Detta vill jag förmedla till Heleneholms elever och jag bestämde mig därför för att ha en utställning som uppmärksammar och informerar om vad Ugandas tillkortakommanden beror på.



Yili har valt att koncentrera sig på ungdomars musikvanor och musikens betydelse för ungdomar. Kryp in i hyddan och LYSSNA och UPPLEV!

Vill ni kunna njuta mer av den fantastiska musiken kotakta Yili. Adress i hyddan.

Inga kommentarer: