tisdag 31 januari 2012

Jag är Boken - en boktipstjänst för unga

Söker du upplevelser långt bortom rummet?
Insikt, trygghet eller tröst?
Du bestämmer själv vad Jag är Boken ska vara för dig!
Jag är boken fungerar som ett hemligt bibliotekariesamtal. Målgrupp är unga i åldern 13-25 år. Som användare är man anonym. Boktips och lyckobrev baseras på vad man skriver i ett formulär med 20 tomma rutor som alla börjar med – Jag är… Man väljer själv om man vill fylla på med ord som t ex beskriver en själv eller ens sinnesstämning just då osv.
Jag är Boken vill fånga upp det aktuella läget och föreslå böcker för varje sinnesstämning. Med boktipsen får man också ett lyckobrev. Ibland kan lyckobrevet vara en kompass som visar på möjliga riktningar att gå. Andra gånger är det bara en spegel som ser, och berättar vad den ser.

På denna sajt kan man se hur ett ifyllt formulär kan se ut och de boktips och lyckobrev som kommit som svar: http://epi.vgregion.se/sv/BUSKUL/Startsida-interna-delar/Bocker/Jag-ar-boken/Mer-om-Jag-ar-Boken/

Vill du prova? Följ denna länk: http://www.bokcirklar.se/pages/lyckobrev/ !

Inga kommentarer: